RSS

ÇALIŞMALAR HAKKINDA

13 Mar

          İslam dinini bilmek ve yaşamak için, Kur’an ı Okumak, anlamak, idrak etmek gerektiğine inanıyorum. Arapça bilinmediği halde sadece ezberleyerek, tekrarlayarak yapılan birkaç hareketten ibaret bir uygulama İslam olamaz düşüncesindeyim. Bu nedenle insanların öncelikle Kur’an ı çok iyi bilmesi ve doğru anlaması gerektiğine inanıyorum.

          Günümüzde Kur’an; Ya İmam hatip, ilahiyat fakültelerinde ders kitabı mahiyetinde okunan bir kitap konumunda, ya da İlk okuldan sonra yaz tatillerinde gönderilen Arapça Kur’an ı yüzüne okuma çalışmaları halinde ele alınabiliyor. Kuran kursuna gidenler de, gitmeyenler de, merak etmeleri halinde hazır meallerden manalarını anlamaya çalışıyorlar. Biliyorum çünkü ben de onlardan biriydim.

          İşte bu şekilde din öğrenmenin yeterli olmadığını, tam aksine yanlış bilgi veya yanlış yorumlarla hayali, hurafe ve rivayetlerle dolu bir anlayışa dönüştüğünü gördüm. Kur’an ı gerçekten Okumak anlamak, yaşamak için geniş bir tefsir derslerine ve onu doğru yorumlayan düşünürlere ihtiyaç olduğunu öğrendim. Bu minval üzere çalışıyorum.

          Kendi yapabildiğim kadarıyla bilhassa güvendiğim, emin olduğum büyüklerin kitaplarını, internet kaynaklı ilginç, mantılı bulduğum haber, yazı, makaleleri, takip ettiğim Ahmet Hulusi’ nin eserlerini, ana kaynak olarak kabul görmüş Elmalı meali ve Sn. Mustafa İslamoğlu Kuran tefsir dersleri videolarını yazıya çevirmek şeklinde bir derleme çalışmanın daha verimli olduğunu gördüm.

          Sayın üstad A. Hulusi Kendi değerlendirmesi ile yazdığı ve ücretsiz dağıtımını yaptığı eserini Özellikle kullanıyorum. Çünkü en çok yararlandığım onun kitapları oldu. Kendisinin tevazu ile;

          Okuyacağınız bu metin, ne Türkçe Kurân’dır, ne çeviri, ne de meâl!.. Asla Kur’ân yerine geçmez! Kurân’daki çok anlamlı anlatımların bir-iki yönünü göstermeye çalışır ancak!

          Şeklinde ki açıklamaları daha da değer vermeme sebep oldu.

          Bu çalışmalarımın hem kendime, hem de  okuyanlara büyük kolaylık sağlayabileceğini düşünerek internet ortamında paylaşmanın başkalarına da faydalı olacağı görüşü ağır bastı. Kendi fikir ve düşüncelerimi yazmadım. İşi ehline bırakmak düsturu ile, benimde örnek aldığım ehil insanların çalışmalarını esas aldım. İnşallah eserlerinden yararlandığım bu değerli insanlar haklarını helal ederler. Allah kendilerinden razı olsun diyorum. Okumayı ve anlamayı Allah hepimize kolaylaştırsın inşallah.

Ekabir.

 
82 Yorum

Yazan: 13 Mart 2011 in ÖZEL

 

Etiketler:

82 responses to “ÇALIŞMALAR HAKKINDA

  1. Saadet

    24 Kasım 2011 at 15:53

    Çok kıymetli bir iş yapmışsınız. Allah(cc) razı olsun. Çok faydalanıyoruz.

     
    • ekabirweb

      11 Aralık 2011 at 21:55

      Merhaba. Beğendiğinize sevindim. Kur’an ı doğru anlayabilme çabası içindeyim. Sizinde faydalanmanıza sevindim. Allah hepimize doğru öğrenmeyi kolaylaştırsın inşallah. esenkalın.

       
  2. avahap

    11 Aralık 2011 at 18:28

    Hocam Allah razı olsun.

     
    • ekabirweb

      11 Aralık 2011 at 21:51

      Merhaba. Allah hepimizden razı olsun. (Hacı Hoca falan değilim, normal basit biriyim)

       
  3. ERHAN

    19 Aralık 2011 at 16:34

    Çok güzel ve zor bir iş yapmaktasınız Allah kolaylık versin Hayırlara vesile olur inşallah. elinizdeki dökümanları indirme temin etme imkanımız varmı ? Mümkünse size daha çok dua ederim.

     
    • ekabirweb

      19 Aralık 2011 at 19:31

      Merhaba. Elimdeki yararlandığım dökümanlar Sn. Mustafa İslamoğlu’nun Kur’an tefsir dersleri videoları. Bunları kendi sitesinden veya YouTube dan elde edebilirsiniz. Sn. Ahmet Hulusi’nin çalışmaları ise Kendi sitesinde mevcut. Elmalı tefsiri orijinali ise yine internette mevcut. Ben bizzat 2. baskı hak dini Kuran dili eserinden faydalanıyorum. Benim yazdıklarımı ise rahatlıkla kopyalayabilirsiniz. Size de çalışmalarınızda kolay gelsin. Duanıza da çok sevinirim. Bil mukabele Allah cümlemize OKUyabilmeyi kolaylaştırsın inşallah. Esen kalın.

       
      • Serdar

        09 Ağustos 2012 at 07:31

        Allah Razi olsun, haftalik tefsir dersi calismalarimiz sirasinda sizin yazilariniz ile beraber Islamoglu videosunu takip ediyorum, not almada ve arkasindanyabanci katilimci arkadaslarimiza da tercume ederken buyuk kolaylik sagliyor. Gayretiniz icin cok tesekkur ederim, ve Allah muvaffak etsin

         
      • ekabirweb

        09 Ağustos 2012 at 09:34

        Merhaba. Çalışmalarımı bu şekilde bereketlendiren Rabbime hamd olsun. Çok memnun oldum. Allah zihninizi açık, aklınızı aydınlık eylesin. Tüm Kur’an dostlarına selâm olsun, Allah her şeyi gönüllerince eylesin inşallah. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

         
    • deniz

      11 Temmuz 2016 at 02:32

      Kardesim cok guzel bir calisma olmus dediginiz gibi size guzel bir kitapta tavsiye bulunmak isterim
      Tefsirul munir 15 cikt lik bir eser kutuphanenizde bulunup okumanizda fayda var cok degerli bir eser

      Kardesim cok kolay anlasilabilcek zevkle okunabilcek bir tefsir kitabida
      Sifa tefsiri adli eseri size tavsiye ederim

       
      • ekabirweb

        11 Temmuz 2016 at 08:52

        Merhaba, Tavsiyeniz için Allah razı olsun. Elhamdülillah Şifa tefsiri de, Tefsir-ül Münir de ve diğerleri de kütüphanemde mevcut. Allah onları yazan alimlerden razı olsun, rahmetiyle muamele etsin, makamları cennet olsun bizleri de nasiplenenlerden eylesin İnşaAllah. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

         
  4. bagimsizfilm

    09 Ocak 2012 at 18:38

    Mustafa Hocanın tefsirdesleri için yapılan birçok çalışma gördüm. Ama gerçektende aralarında benim için en değerlisi bu!

    çok büyük emek harcandığı belli oluyor. Allah emeklerinizi bereketlendirsin, dünya – ahiret karşılığını versin, sizi sevsin, sevindirsin inşallah

    Selamlar, Sevgiler

     
    • ekabirweb

      10 Ocak 2012 at 11:33

      Merhaba. Beğendiğinize sevindim. Amacım Kur’an ı doğru anlamak. Bunun için çalışıyorum. Allah ilim sahiplerinden razı olsun, ilimlerini artırsın. Dualarınız için teşekkür ederim. Bil mukabele Allah bu dileklerinizi cümlemize nasip etsin inşallah. Esen kalın, selam ve saygılar.

       
  5. Serdar

    04 Şubat 2012 at 20:23

    Allah razi olsun

     
    • ekabirweb

      04 Şubat 2012 at 22:58

      Merhaba. Allah cümlemizden razı olsun inşallah. Esen kalın.

       
  6. ebrar

    15 Şubat 2012 at 01:33

    Allah ömrünüzü bereketli kılsın, yüzünüzü güzelliğiyle ağartsın. Mahçup etmesin, mağlup etmesin. Yeni karşılaşıyorum sitenizle, bu işin ne derece emek gerektirdiğini de bilince, ne desem eksik kalacak. Lütfen yardım edebileceğimiz bir şey olursa, sitenizden duyurun. Rabbim emeğinizi satın alsın. Amin.

     
    • ekabirweb

      15 Şubat 2012 at 11:09

      Merhaba. Dualarınız için teşekkür ederim. Allah her şeyi gönlünüzce versin inşallah. Bu çalışmayı bazı arkadaşlarıma yazdığım gibi öncelikle kendimi geliştirmek, bunun yanı sıra paylaşıp bereketlendirmek için yapıyorum. Bildiğiniz gibi ilim paylaşıldıkça artar. Dolayısıyla ayetlerin daha güncel, daha güzel anlaşılmasını, uygulamaya geçirilmesini sağlayacak orijinal yazı veya videoların linklerini vererek katkıda bulunabilirsiniz. Mesela Allah’ı Zikr’etmek Demek Ne Demektir. Sorusuna şöyle bir cevap; http://www.youtube.com/watch?v=uLUnPcQ_6wA&feature=related gibi. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
  7. trb

    15 Şubat 2012 at 19:58

    Selamunaleyküm, internetin olmadığı durumlar için notları bilgisayarımıza indirebileceğimiz bir linkin koyulması mümkün müdür? Allah kolaylık versin.

     
    • ekabirweb

      15 Şubat 2012 at 22:15

      Ve aleykümselam ve rahmetuHU. Bunun için kopyalamanız gerekiyor. Çalışmalarım devam ettiği için toplu bir sistem oluşturmadım. Esen kalın. Allah’a emanet olun.

       
  8. Janberk

    27 Şubat 2012 at 04:41

    Selâm.
    Mustafa İslâmoğlu, ayetlerin tefsiri, te’vili ve günümüze kadar ulaşan rivayetlerin kaynak noktaları konusunda en büyük alimlerimzden biridir. O’nun çalışmalarını yayınlıyorsunuz, Allah razı olsun. Ahmed Hûlusi, derin sırlara ve ilimlere vakıf olmuş bir üstâddır, fakat O’nu anlamakta ve değerlendirmekte zorlanırlar. Her ikisi de, insanları kendilerine değil, İslâm’a davet ederler. Özellikle İslâmoğlu hocamızın bu tefsir derslerine devam edenlerin, çok hayırlı bir yolda olduklarını düşündüğümü belirtmek isterim. İzninizle, yazılarınızı derslerde kullanmak üzere kopyalıyorum. Allah’ın selâmı ve bereketi üzerinize olsun.

     
    • ekabirweb

      27 Şubat 2012 at 11:37

      Merhaba. Mustafa İslamoğlu ve Ahmet Hulusi hakkındaki görüşlerinize katılıyorum. Zaten bu yüzden çalışmalarımı bu şekilde yapıyorum. Elmalı tefsiri ise ana kaynak olarak kabul görmüş bir eser. A. Hulusi gerçekten müthiş. Aklıma takılan çok soruya onun eserlerinde cevap buldum. Halende yakın takibimde. M. İslamoğlu ise yine öyle. Rivayetler, hadisler, eskilerin açıklamalarına şüpheyle bakabilen, Kur’an terazisine koyarak değerlendirebilen ender alimlerden. Dili ise sade ve anlaşılır. Benim de aradığım bunlar zaten. Yazıları dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Faydalanmanız beni mutlu eder. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
  9. EbuSehl

    02 Mart 2012 at 01:02

    Bu çok emek gerektiren çalışmalarınız için hakikaten Allah razı olsun, inanın cok faydalandım.

     
    • ekabirweb

      02 Mart 2012 at 01:59

      Merhaba. Çalışmalarımdan faydalandığınıza çok memnun oldum. Allah okuyup anlamayı, idrak edip yaşamayı nasip etsin inşallah. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
  10. Fatih Özalay

    06 Nisan 2012 at 21:32

    Selamunaleyküm..
    Maşallah kardeş.. emeğinize sağlık..
    Kur’an dersleri yapıyoruz bir grup arkadaş ile,
    müsadenle derslerde faydalanacağız çalışmalarınızdan..

    Yaptığınız iş sizin için zor ama gördüğüm kadarı ile bereketli hem dinlerken hem yazarken kalbinize ve aklınıza nakşediyordur.. bu birinci bereketi. bizler yararlanıyoruz bu başka bir bereketi…
    eee imrendim…bol bol dua alıyorsunuz bu da duble bereketi…
    Ömrünüz Kur’an, ahiretiniz de Kur’an olur inşaallah…

     
    • ekabirweb

      06 Nisan 2012 at 23:03

      Ve Aleykum selâm ve rahmetullahi ve berekatuhu kardeşim. Çalışmalarımı beğendiğinize ve kullanıyor olmanıza çok sevindim. Zaten amacım kendimi geliştirmenin yanı sıra bereketlendirmek için paylaşmak. Tabii ki paylaşanların duaları bana güç veriyor, destek oluyor. Herkesten, bilhassa eserlerinden yararlandığım alimlerimizden Allah razı olsun, Allah ilimlerini artırsın. İnşallah tamamına erdirmeyi de rabbim nasip eder. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
  11. Kuran Talebesi

    07 Nisan 2012 at 15:40

    Selamunaleykum,
    degerli calismalarinizdan dolayi Allah razi olsun.
    Mustafa Islamoglu hocamizin yazili tefsirini online kitap haline getirmeyi düsünüyordum.
    Örnegin su sitede oldugu gibi http://www.diyanet.gov.tr/kuran/liste.asp sure ve kategorilere göre bir fihristden ve de konu, sure ve ayet aramak icin bir arama moturundan ibaret.
    Eger uygun görürseniz birlikte bu sitedeki tefsir yazilarini bir online kitap haline cevirelim.
    Ayrintilarini konusmak üzere irtibata gecelim insaallah.
    Tekrar Allah razi olsun.

     
    • ekabirweb

      07 Nisan 2012 at 18:22

      Ve aleykümselam ve rahmetullah. Çalışmalarım üzerinde hakkı olanlar, eserlerinden faydalandığım Mustafa İslamoğlu ve Ahmed Hulusi’dir. Allah razı olsun A. Hulusi telif konusunda talebinin olmadığını ilan etti zaten. Mustafa Hocam’ın olurunu yazılı olarak almanız mümkünse benden dolayı bir problem yok. Elimden geldiği kadar yardımcı olurum tabii. Yalnız çalışmalarım henüz tamamlanmadı bu gidişle de yaklaşık 1.5- 2 yıl sürecek. Onun için böyle bir çalışmayı o zaman ele alsak daha yararlı olur diye düşünüyorum. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
  12. huzeyfe19

    08 Nisan 2012 at 13:53

    Sa. kardeşim Allah senden razı olsun bu siteden haberim olduktan sonra ne kadar memnun oldum bilemezsiniz… Aynen bende sizin gibi Mustafa İslamoğlu Hocamın sohbetleri dinleyip notlar alarak dilimizin döndüğü kadarıyla esnaf arkadaşlara ve öğretmen arkadaşlara Kuran dersi yapmaya çalışıyordum acizane… Böyle bir düşünce benimde aklımdaydı… Keşke sizlerle tanışabilsek ve elimizden geldğince yardımcı olabilsek.. Rabbim emeğinizi zayi etmesin…selamun aleyküm…

     
    • ekabirweb

      08 Nisan 2012 at 16:48

      Merhaba. Allah hepimizden razı olsun. Hepimiz O’nun yolcusuyuz. Sizlerin dost sohbetlerinize ben de gıptayla bakıyorum. Kendimce bu yolu buldum. Allah tamamına erdirir inşallah. Bu çalışmalarımdan dilediğinizce faydalanabilirsiniz. Allah cümlemizin gayretini artırsın. Bu bilgilere gelecekte çok ihtiyacımız olacak. Orijinal bilgiler bulursanız link önerebilirsiniz. Ben bulduklarımı ek bilgi adı altında vermeye çalışıyorum. Mesela http://ekabirweb.blogspot.com/2012/04/bilgisayar-insan-ahiret.html gibi. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
  13. NAZIM

    20 Nisan 2012 at 10:52

    işaretlediğin gerçekler Nişane hedeflere ulaşir insallah.

     
    • ekabirweb

      20 Nisan 2012 at 15:02

      Merhaba. Duanıza gönülden “amin..!” diyorum. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       
  14. Emin

    20 Nisan 2012 at 11:14

    Bu güzel çalışmanızdan dolayı teşekkürler.. 7 yaşımdan itibaren Kuran’ı mushaftan okumayı öğrenen ve pek çok meali okuyan birisi olarak şunu itiraf etmeliyimki, Ahmed Hulusi’nin Kuranı Kerim çözümü kitabı beni adeta şok etti. Bugune kadar hiç bir mealde bulamadığım incelilkler ve ayetlerin ruhuna inen izahlara gidilmiş..en basit örneği hemen hemen tüm meallerde Resul ve Nebi Peygamber diye çevriliyor. oysa Resul ve Nebi farklı anlam ve işlevlere işaret ediyor… Resul ayrıdır Nebi ayrdır. Peygamber ise farscadan dilimize geçmiş Kuranda ve Asrı saadette kullanılmayan bir kavram… asla ve asla resul ve nebinin türkçe karşılığı olamaz.. olur derseniz, o zaman Allah kelimesinin türkçe karşılığıda tanrı kelimesidir derim, aynı şey çünkü..bu verdiğim örnek Ahmed Hulusi’nin Kuran çözümünde diğer meallerde es geçilen onlarca incelikten bir tanesi sadece. Adiyat suresini karşılaştırabilirsiniz mesela..daha nice ayetlerin derunundaki hakikatler özensiz ve derinliksiz kuran meallerinde örtülmüştür.. ama neyseki artık elimizde doğru dürüst aslına sadık bir kuran çevirisi var..www.ahmedhulusi.org/kuran/

     
    • ekabirweb

      20 Nisan 2012 at 15:00

      Merhaba. Görüşlerinize aynen katılıyorum. Peygamber kelimesinden daha fazla zarar veren şey “Allah” kelimesi yerine Tanrı kelimesinin kullanılması oldu. Günümüzde “Allah” kavramının; ötelerde, insandan uzak bir varlık gibi anlaşılması, kabulü bundan dolayıdır. Halen kitaplarda inatla Tanrı kelimesinin kullanılması ne kadar acı verici değil mi. Cumhuriyet döneminin ilk tefsiri olan Elmalılı tefsirinde, Tanrı kelimesinin “Allah” kelimesi yerine kullanılamayacağını açıkladığı halde İnatla tanrı kelimesini kullanmak..! Bu haliyle de aydın kabul edilmek, milli eğitimin içine sokmak..! Trajikomik bir şey. Neyse ki artık internet sayesinde “arayan kişi” gerçek bilgiye ulaşabiliyor. Bende hem kendimi geliştirmek hem de kolaylık olsun düşüncesi ile bu derleme çalışmasını yapıyorum.

      Allah cümlemizi doğruyu bulan, doğruyu idrak eden ve doğruyu yaşayanlardan kılsın inşallah. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       
  15. ednan

    21 Nisan 2012 at 12:17

    yeni açılan yolda başarılarınızın dewamını dilerim.katkısı olan herkese teşekkürler biz lik çok güzel bir duyumsamaymış bunu sizlerle tatmak şerefine nail olmanın heyecanı ise 29 harfin anlatabileceği bişey değil

     
    • ekabirweb

      21 Nisan 2012 at 16:33

      Merhaba. İnşallah, teşekkür ederim. Bir şeyin bereketlenmesinin, artmasının paylaşmakla mümkün olduğunu Allah cümlemize idrak ettirsin inşallah. Esen kalın, Allah’ emanet olun.

       
  16. koray

    21 Nisan 2012 at 13:34

    Ahmed Hulusi şu devir gençlerine İslam’ı en iyi en anlaşılabilir anlatan insandır “bana göre”. Bilim ve din’i bu kadar güzel harmanlayan başka birini ben henüz tanımadım. o incilerden biridir. Ahmed Hulusi bana La ilahe İllallah’ı anlatan, bende bunun açılımının oluşmasını sağlayan dosttur.

     
    • ekabirweb

      21 Nisan 2012 at 16:33

      Merhaba. Aynı görüşteyim. Üstadın kendi ifadesi ile; “İslâm Dini’ni, Kurânı Kerîm, Kütüb-ü Sitte (altı önde gelen kitap) hadisleri temelinde kabul ederek inceleyen; geçmişteki ünlü tasavvuf sîmalarının çalışmalarını değerlendirerek, gereklerini yaşadıktan sonra; bunları, günümüz ilmiyle de birleştirerek değerlendiren ve mantıksal bütünlük içinde BİR SİSTEM olarak sizlere açıklayan.” bir düşünür olarak görüyorum. Tüm kitaplar bir hazine gibi. Okullarda zorunlu ders olarak okutulmasını çok isterdim. Günümüzde en ileri görüşlü eğitim politikası insanın en fazla 70-80 yıllık sürecini var sayıyor. Gelecekteki ebedi hayat hiç dikkate alınmıyor. Cahiliye dönemindeki çocuğunu diri diri toprağa gömenden ne farkımız kaldı ki..! Dert büyük. Allah cümlemize hidayet ve gayret ihsan etsin inşallah. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       
      • eray

        23 Nisan 2012 at 10:39

        “cahiliye dönemindeki çocuğunu diri diri toprağa gömmeden ne farkımız kaldı ki” tespiniz çok orjinal olmuş Allah razı olsun. bir çok şey ancak bu kadar az ve öz anlatılabilirdi. bu arada bu bilinçte olan bizler içinde büyük görevler düşüyor diye düşünüyorum. Ahmut Hulusi hocamızın ortaya koyduğu bu göçlü bilinci okuyup bilincini çok yüksek noktalara ulaştırmışsak muhakkak bişeyler yapmalıyız diye düşünüyorum. saygılar..

         
      • ekabirweb

        23 Nisan 2012 at 13:43

        Merhaba. Haklısınız. Bu tespit Sn. İslâmoğluna ait. Sanırım o da bu yüzden okul öncesinden başlayan özgün bir eğitim sistemi oluşturmaya okullaşmaya çalışıyor. Allah Ahmed Hulusi ve onun gibi kendisini ve gelecek nesilleri dünya yaşamına endekslemeyen, önemli olanın ebedi hayata hazırlık olduğunun idraki içinde çabalayanların sayısını artırsın inşallah. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

         
  17. yurdanur sinal.

    25 Nisan 2012 at 06:51

    üstadla,22 yıl önce kitaplarını okuyarak tanışmış oldum.A.HÜLUSİ BEYDEN ALLAH RAZI OLSUN. yayınevinin REMZİ beyin konuğu olurum zaman zaman.KURANI okuyup anlamamda üstadın kitaplarıda çokkkkkk kolaylaştırdı işimi.çok kişiyede okumaları için vesile olduk,şükürler olsun rabbime.selam ve sevgiyle kalın ALLAH,İLİM,İRADE KUVVET NASİP ETSİN CÜMLEMİZE.!!!!!!!!

     
    • ekabirweb

      25 Nisan 2012 at 10:48

      Merhaba. Bende yaklaşık 14-15 yıl önce tanıştım onun eserleriyle. Sonra bende ki eksikliğin Kur’an ı detayları ile bilmemek olduğunu gördüm. Sn. İslamoğlu’nun; Hadisler olsun, diğer eski alimler olsun hepsini Kur’an a vurarak oluşturduğu tefsir derslerini temel alarak Sn. A. Hulusi’nin Kur’an ı kerim çözümü eserini, herkes tarafından kabul görmüş Elmalı’nın tefsir ve mealini, Alim olarak kabul ettiğimiz eski büyüklerimizin görüşlerini birleştirmek suretiyle bu eksikliğimi gidermeye çalışıyorum. Allah tüm Alimlerimizden razı olsun. Yaşayanların Allah ilimlerini artırsın. Allah cümlemizi doğrulara ulaşıp onları yaşayanlardan eylesin inşallah. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       
  18. onur cubukcu

    07 Temmuz 2012 at 21:49

    Selamu Aleyküm.
    Ahmed Hulusi Bey’i, 2011 yılının Ağustos ayında tanıdım; yani bu tarihte, kendisiyle facebook’taki reklam vesilesi ile, takdir üzere karşılaştım. Bir senedir de tekrar tekrar okuyorum, okudukça yeni baştan okuyorum. Video kasetlerini her an izleme olanağım pek bulunmasa da, ses kasetlerinin tamamını belki de onar kez dinlemişimdir. Ben şimdi bu konuya giriş yaptığıma göre, emin olun, günlerce hiç kalkmadan şu yorumu sürdürebilirim, ne parmaklarım acır ne de gözlerim…
    Üstad, çoğu kesimden, ağır eleştiriler almasına yol açacak -sözlü ve yazılı- paylaşımlarıyla, pekçok kimsenin -atmosferden geçerken yandığı için tanrıya ulaşamayan- beddualarını almış; pek kıymetli bir “Dost”tur. Takdir üzere bendeniz, kendisini daha ilk günden çok sevdim; daha bir gün önce evrende kiralık daire arar gibi, Allah ismini taktığım tanrıma mekan ararken, bir gün sonra onu -sokakta yatırmaya- karar verdim… 🙂 Nasıl oldu, neden bu kadar çabuk kabullendim, bilmiyorum. Belki de çağın -prof. ön ekli hocalarından- derdime derman bulamadığım, ya da sorularıma bir türlü cevap alamadığım içindir. Evet, kesinlikle öyle! Dediğim gibi, ben bu yorumu yüzlerce sayfalık bir alana yaymaya kararlıyım ama nitekim sizin bana verecek o kadar çok sayfanız yoktur diye düşünüyorum. Neyse, sözün özü, Ahmed Hulusi bana; her şeyden önce, “cesur olmayı” öğretti… Tefekkürün en verimli çağında, “falanca hocalar böyle diyorsa artık ötesini kurcalamanın gereği yok” deyip, kendimi, “Allah iki tane olsaydı, biri Güneş’i doğudan doğdurur, öteki batıdan” mısra-ı yazarının şefkatli kollarına teslim ederdim. Şimdi inadına soruyorum, kim ne derse desin ben gerçeği arıyorum, so-ru-yo-rum!
    Ey Müslümanlar, sormaktan çekinmeyin!
    Vesselam…

     
    • ekabirweb

      08 Temmuz 2012 at 09:04

      Ve aleyküm selâm ve rahmetullah 😉 Allah doğruyu aramadaki coşkunu artırsın. Ahmed Hulusi bey ile bizzat karşılaşmasam da 14 – 15 yıl kadar önce kitapları ile tanıştım. Sizin gibi aynen aklımdaki sorulara cevaplar arıyordum. Eskilerin tekrarları, körü körüne inanacaksın iddiaları beni de tatmin etmiyordu. Zaten bu durumda olmayan, yani yüreğinde doğruyu arama, hikmeti arama isteği olmayan biri A. Hulusi beyi anlayamaz. Onlara “selâm” diyip geçin. İslamoğlu hocayla da fiilen tanışmadım. Tefsir videoları ile tanıştım. Gerçekten üzerinde çalışılmış, hadis bile olsa Kur’an terazisine vurmaktan çekinmeyen biri olarak gördüm. Onun hakkında da bir sürü şey söylüyorlar. Şahsen ben onlara da “selâm” diyip geçiyorum. Bazen onlar bile yetmiyor. Kapasitem sınırlı, öyle evliya olup, ilahi bilgiye ulaşanlar gibi, keşif ehli zatlar gibi yeteneklerim, veya teslim olacağım bir şeyhim yok. Ama öğrenmek, bilmek istiyorum. Bir düzen içinde Kur’an ı bileyim, öğreneyim diye bu yöntemi buldum. Allah cümlemizi doğru bilgi edinme yolunda sırat-ı müstakim üzere olan kullarından eylesin inşallah. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
  19. DOST

    29 Eylül 2012 at 16:56

    Ben 15 yaşındayım Üstad ile 2 sene evvel tanıştım ve allah ondan razı olsun, Muhammed Mustafayı bize anlattı ve Kur’an’ı ”OKU”mayı bizlere öğretti… Ben bunu hayatımın dönüm noktası olarak algılıyorum ve bir Allah ikramı olduğunu düşünüyorum… Şükürler olsun ki erken tanımışın ‘O’nu ve bildirdiklerini… Ve şu an 70 yaşındaki insanların yılardır aldıkları tecrübeyle hayata bakış açılarını ben bu yaşta öğrendim… Allah ”OKU”yanları yolunda daim ve SIDK içinde kılsın… Sevgiliye…

     
    • ekabirweb

      29 Eylül 2012 at 23:11

      Merhaba 😉 Allah’ın sevgili kullarından biri olduğun anlaşılıyor. Ne diyeyim..! Tek kelime ile imrendim..! Çok büyük bir hazineye bu yaşta kavuşmuşsun. Ben senin kadar kısmetli değilim. Bugüne kadar bana yön verecek, öğretecek kimse olmadı. Allah; kendisine yöneleni mutlaka doğru yola ulaştıracağına söz verdiği için bende en güvenilir mürşit olan Kur’an a sarıldım. Benim tek güvencem bu. Allah cümlemizi ayetlerini OKUmayı.! Öğrenen ve yaşayanlardan eylesin inşallah. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
    • onur cubukcu

      21 Ekim 2012 at 22:08

      Ben İslam’ı anlamak üzere 12 yaşında bu yola çıktığımda, karşıma böyle bir zat çıkmış olsa idi; Kardeşim, benim yaşadığım pişmanlıkları yaşamayacaksın sen. Yolun açık olsun…

       
      • ekabirweb

        22 Ekim 2012 at 10:20

        Merhaba 🙂 Yine de kısmetliisin, erken yola çıkmışsın. Deneyerek, yaşayarak ulaşılan sonuçlar daha kalıcı olduğuna inanıyorum. Rabbim bu yolu cümlemize kolaylaştırsın inşallah. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

         
  20. cenk ağ

    02 Ekim 2012 at 23:52

    Ahmed Hulusi Bey’in eskiden siyah baskılı olan kitaplarının hepsini okudum. Kuran’ın ruhuyla uyuşmadığını düşünyorum…Mustafa İslamoğlu ise bence devrimizin önemli alimlerinden…Allah hayırlı çalışmalarımızda yardımcımız olsun…Ben sizin sitenizden çok fayda gördüm çalışmalarınız devamını diliyorum…bir de vaktiniz olur ise şu sitedeki derslerle de ilgilenmenizi bir kardeşiniz olarak tavsiye ederim… http://www.kurandersleri.net/ Selamlar ve hürmetler…

     
    • ekabirweb

      03 Ekim 2012 at 01:30

      Merhaba. Ahmed Hulusi klasik din adamı, akademisyen veya şeyh karakterinde olmadığı için açıklamaları da alışılagelmiş vaaz türü söylemler şeklinde değil, bu yüzden insanlara farklı gelebiliyor. Fakat Kur’an ın ruhuyla uyuşmadığı görüşünde değilim. Mustafa İslamoğlu hakkındaki görüşünüze katılıyorum. Bahsettiğiniz siteyi ziyaret ettim. Çok güzel dizayn edilmiş. Ellerinize sağlık. Kur’an için yapılan her şey güzeldir. Allah cümlemizi Kur’an dan ayrı kılmasın, doğru yoldan saptırmasın. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
  21. halil

    08 Kasım 2012 at 21:17

    HOCAM ELLERİNİZE SAĞLIK .ALLAH RAZI OLSUN…

     
    • ekabirweb

      08 Kasım 2012 at 21:23

      Merhaba. Başka bir arkadaşa dediğim gibi hacı hoca falan değilim, normal basit biriyim. Allah cümlemize sağlık sıhhat nasip etsin, hepimizden razı olsun inşallah. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       
  22. ekabirweb

    11 Kasım 2012 at 00:58

    Merhaba. Yorum hanesine ÖLÜME HAZIRLIKLI OLUN başlıklı çok uzun bir metin koyan “Meryem” arkadaşımdan ricam, bizzat kendi düşüncelerini kısa yazı şeklinde yazmasıdır. Uzun propaganda yazılarını yayınlamak istemiyorum. Konan yazıyı okuyucu bilsin isteniyorsa aşağıdaki linkten isteyen okuyabilir. Esen kalın. http://ilminyeri.blogspot.com/2010/08/allahin-emirleri-ve-yasakladiklari.html

     
  23. Ümmet Karakoç

    02 Şubat 2013 at 02:15

    Selamun aleyküm Üstad. Öncelikle Allah makbul etsin bu çalışmanızı. Bende zaman zaman faydalanıyorum ancak birkonu indexinin olmayışı benim gibi hazır sevenler için zor oluyor. Ben vaaz ve hutbe hazırlarken çok yararlanıyorum bu vesile ile ALLAH razı olsun sizden Bir de merakım var: sahi bunca konuşmayı yazıya nasıl döküyorsunuz? bunun bir bilgisayar programı falan mı var yoksa bir kolay formülü mü bilgilendirirseniz sevinirim Allah a emanet …Ümmet karakoç

     
    • ekabirweb

      02 Şubat 2013 at 11:22

      Ve aleyküm selâm ve rahmetuhu ve berekâtuhu 😉 Faydalanıyor olmanıza çok sevindim, Çalışmalarım henüz tamamlanmadığı için konu indexi, toplu indirim vs. düzenlemeler yapamıyorum. Sesli kayıtları yazıya çeviren bir program olduğunu duymuştum. Türkçe versiyonu var mı bilmiyorum. Ama olsa da kullanmayı düşünmezdim. Çünkü asıl amacım kendimi geliştirmek. Kur’an la ilgili daha fazla şey, daha doğru bilgi sahibi olmak istiyorum. Bunu yaparken de Bloglarımda paylaşarak bereketlendirmenin de faydalı olacağını düşündüm. Hem öyle hacı, hoca, üstad falan da değilim. Normal basit biriyim. Kendilerine minnettar olduğum alimlerimizin bilgilerini paylaşıyorum. Allah onlardan razı olsun, ilimlerini artırsın. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       
  24. alnoor024

    04 Nisan 2013 at 01:57

    Assalamu Alaykum Değerli Efendim.
    Biz de sizin gibi Mustafa İSLAMOĞLU Hocamızın tefsir dersini dinleyerek kalbimize ayetleri nakış edelim ve iyilik daha da çoğalsın diye Hayat kitabi kuran 200 dersin Türkçe altyazı çalışmasını başlatmıştık… o kadar kolay olmadığını herkes biliyordu. ama bir kişi birer derstin dinleyip gününe 3 dakika dan yazara 30 günde 200 kişiyle 200 ders biter düşüncesi de idik. Maalesef kısa süre içerisinde 30~40 civarinda deris gönüllüsüne kavuştu. başlayan ne kadar bitirebildiği ne kadar çok net değil. Bugün ALLAH CC sizin çalışmanıza ulaştırdı. Bizim yeniden yazıya dökmemize gerek kalmadan direkt zaman okuna dizerek altyazı SRT dosyasına getirmemiz için sizden izin ve destek isteye bilir miyiz?
    Hazırlayıp Tefsir Dersi Dinle Facebook ve Youtube sayfasında vizyona sunduğumuz 1. ve 2. dersleri gözden geçirmeniz için linkini bırakıyorum.


    Çalışmalarımız http://www.facebook.com/TefsirDersiDinle ve Uygurca http://www.koklem.com/forum.php?mod=viewthread&tid=3724&extra=&page=1 sitesinde devam etmektedir.
    Eğer siz bize izin verirsiniz direkt metinleri bu sayfanızdan alip zaman okuna dizerek Türkçe altyazı hazırlama işimize hız vermiş oluruz. inşa ALLAH bir gün bu 200 ders tamamıyla altyazıya çevrildikten sonra kardeş Uygur Türkçesine çevirme işine ALLAH imkan verse tutunacağız…
    Siz değerli kardeşim den cevap bekleyerek ömrünüze ve ilminize 2 dünyalı bereket dilerek sözümü burada sonlandırıyorum.
    Saygılarımla
    tefsirdersi@hotmail.com
    200 saatli Tefsir Dersini MP3 olarak dinlemeniz için buraya davet ediyorum.
    https://skydrive.live.com/?cid=BF5729DB5B27BBE5&id=BF5729DB5B27BBE5%21743

     
    • ekabirweb

      04 Nisan 2013 at 10:29

      Ve aleyküm selam ve rahmetuhu ve berekâtühu. Benim çalışmalarımı dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Bilakis memnun olurum. Yalnız Mustafa hocanın olurunu isteseniz daha doğru olur. İlim onun. Gerçi onun da memnun olacağını biliyorum ama yine de o karar verse daha doğru olur. Bir şey daha var, çalışmalarımda tefsir videolarında olmayan ek bilgi adı altında farklı kaynaklardan değişik kısımlarda bulunmakta. Sanırım bunları temizlemeniz gerekecek. Arzu ederseniz hazır word sayfalarını toplu olarak gönderebilirim. Allah hepimizin gayretini artırsın inşallah. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
      • alnoor024

        04 Nisan 2013 at 11:56

        Ve eleykum esselam Ğocam, ALLAH sizden de razı olsun!
        Ben Mustafa İSLAMOĞLU Hocamiz dan izin aldim hatta http://www.kuranhalkalari.com yönetim kurulundan yardim almamı da tavsiye etmişti. Onlara görev dağılımı konusunda mail attim ve cevap bekliyordum. Hatta Hocamizin danışmanı Feyzüllah AKYOL Hocamizin da bizzat bu konuda bilgisi vardir. Mümkünse word dosyasını bize aktarirsaniz, Zaman okuna dizme çalışmasını organize etmem için fevkalade yararı olurdu… isterseniz tefsirdersi@hotmail.com´a gönderin.
        ALLAH yar ve yardımcımız olsun! Ömrünüze ve işinize 2 dunyalı bereket dileyoruz.
        ve ALLAH c c dan siz gibi Kuran Gönüllülerinin 2 dünyali bereketinden bizi ayırmasın diyoruz.
        ve eleyküm esselam

         
      • ekabirweb

        04 Nisan 2013 at 15:00

        Merhaba. Hazırdaki sayfaları tefsirdersi@hotmail.com a gönderiyorum. Gerçi ara sıra derleme yaptığım için video dışı yeni ek bilgi ilaveleri oluyor. Yani henüz taslak halinde. Fakat sizin için videoların çavirimi önemli. İzin aldığınıza göre dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz. hem de oto kontrol yapılmış olur ki daha güzel olur. Allah gayretimizi artırsın. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

         
  25. alnoor024

    04 Nisan 2013 at 10:00

    Esselamu Eleykum Çok güzel site yapmişsiniz!Bereketlisiniz!
    Eğer Mustafa İSLAMOĞLU Hocamizin 200 saatli Tefsir Dersi MP3 dosyasına ulaşmak istersiniz buradan takip ediniz.
    https://skydrive.live.com/?cid=BF5729DB5B27BBE5&id=BF5729DB5B27BBE5%21743
    ve eleykum esselam

     
  26. Mustafa A.

    20 Haziran 2013 at 22:22

    Ahmet Hulusi konusu hariç yazdıklarınıza katılıyorum. Ancak gördüğüm kadarı ile A.Hulusi herşeyi bilimsel olarak açıklamaya çalışıyor,. Başörtüsü ve bakışma, tokalaşma hakkında ilginç görüşleri var.. Yazdığı meali çoğu zaman anlaşılmıyor.. Bir fikir için bakınız. http://www.youtube.com/watch?v=vFlUqVskuQU

     
    • ekabirweb

      21 Haziran 2013 at 00:38

      Merhaba. Ahmet Hulusi hakkında neden böyle düşündünüz anlayamadım. Şekilcilik olarak yapılan davranışlardan öte dinimizin insana verdiği mesajı algılayıp ona göre yaşanmasını gerektiğini söylüyor. Çünkü Allah hikmet sahibidir, her şeyi bir hikmetle yaratmıştır. Yarattığı her şey bir ayettir. Kur’an ın bize önerdiği de bu ayetleri Okumamızdır. Ahmet Hulusi’nin yaptığı da bu. Benim görüşüme göre günümüzde bunu en gerçekçi ve bilimsel olarak yapan A. Hulusi dir Bu yüzden önem veriyorum.
      Bir yanıltmaca olduğunu ileri sürerken yazılanlarda bir yanlışlık var mı onu yazmanızı beklerdim. Amacım farklı alimlerin farklı bakış açılarını bir araya getirmek, yani bir derleme, bir toplu kaynak oluşturmak istedim. Bunda da bir mahsur görmüyorum. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       
  27. Osman Berktaş

    11 Temmuz 2013 at 17:31

    Hoca tefsir başlangıcından kronolojik nasıl okurum? Yani Alak başlayım, Nastan, Felaktan bitiriyim diyorum ama bulamıyorum..:)

     
    • ekabirweb

      11 Temmuz 2013 at 22:29

      Merhaba 😉 Ben Mustafa hocanın normal 200 videoluk eldeki mushaf sıralamasına göre gidiyorum. Çalışmalar da devam ettiği için felâk ve nas surelerine gelmeme daha çok var. Bu yüzden illaki istiyorsan videolardan izlemek zorundasın. Mustafa hocanın sitesinde hepsi mevcut. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
  28. osman

    05 Şubat 2014 at 00:00

    üstad bu kadar emek vermene çok teşekkür ederim. bu teşekkürümü de eğer uygun görürseniz bir web sitesi yaparak göstermek istiyorum. hem çalışma daha güzel biçimde görüntülenecektir. Uygun gördüğünüz bir web sitesi yada kafanızda bir şekil varsa osmanberktas@gmail.com adresine yollarsanız, sitenin adı ile birlikte emeğinize bir nebze olsun teşekkür etmiş olmayı ümit ediyorum. http://www.ankaraumut.org sitesini yapmıştım. kolay gelsin.osman berktaş

     
    • ekabirweb

      05 Şubat 2014 at 00:46

      Merhaba. İlginiz ve teklifiniz için teşekkür ederim. İşaret ettiğiniz siteyi ziyaret ettim gayet güzel. Ama ben çalışmalar bitinceye kadar bu sistemi aynen devam ettirmeyi düşünüyorum. Çünkü her an ek bilgi şeklinde ilaveleri oluyor, veya iptal edilen ek bilgiler oluyor. Site formatından bütün bunları uygulamak için zaman ayıramam onun için beni bağışla. Fakat çalışmalar inşallah tamamlanınca bu teklifinizi değerlendirebilirim. Şimdilik blog olarak devam etmek daha basit ve pratik geliyor. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
  29. ece

    27 Mart 2014 at 21:40

    çok güzel bir site ama bu soruların cevaplarını kim yazıyor hem hangi ilahiyatçının yorumları

     
    • ekabirweb

      27 Mart 2014 at 22:48

      Merhaba. 🙂 Bloglarımdaki tüm bilgilerin kaynakları zaten belirtilmiştir. Derleme işini de ilahiyatla bir ilgisi olmayan basit bir Kur’an talebesi yapıyor. Bunun gerekçesi ise hem kendi kavrayış noksanlıklarının telafisi yanı sıra paylaşıp bereketlendirmek. Bilgi, ilim benim olmadığı için arada fazlalık olmak istemedim. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
  30. Fatih Türkoğlu

    23 Temmuz 2014 at 13:46

    Selamun aleykum,
    Çalışmanızı can-ı gönülden tebrik ediyorum. Allah emeğinizin karşılığını, ahirette, Peygamberler eliyle size takdim etsin. Çok faydalanacağım bir çalışma yapmışsınız. Mümkünse tefsir derslerini word veya pdf formatında mail adresime gönderebilirmisiniz?

    fatihturkoglu@gmail.com ve furkanfatih@hotmail.com

    Allah’a emanet olun.

     
    • ekabirweb

      23 Temmuz 2014 at 16:40

      Merhaba. Ramazanınız ve Kadir geceniz mübarek olsun. Hali hazırda olanları gönderiyorum. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
  31. Yavuz

    11 Ağustos 2014 at 11:37

    Rabb’im Cennetinde buluştursun… Çok saol kardeşim.

     
    • ekabirweb

      11 Ağustos 2014 at 13:01

      Merhaba, Allah cümlemizi orada buluştursun inşaAllah. Siz de sağolun. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       
  32. AKİF DALMIŞ

    17 Ekim 2014 at 10:52

    kardeş tek kelime eli Rabbim senden razı olsun

     
    • ekabirweb

      17 Ekim 2014 at 11:01

      Merhaba, Allah cümlemizden razı olsun inşaAllah. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       
  33. gamze

    22 Kasım 2014 at 11:32

    bunu yapan herkeze allah merhamet etsin inşallah (AMİN) hayırlı cumalar

     
    • ekabirweb

      22 Kasım 2014 at 11:54

      Merhaba, Sadece yapana değil herkese rahmet etsin inşaAllah. Duanıza gönülden amin..! diyorum. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       
  34. suat şat

    26 Kasım 2014 at 14:23

    Çalışmanızı tebrik ederim.Yüce Allah’ım bu emeğinizi karşılıksız bırakmasın.70 yaşındayım .bu çalışmanızdan hergün istifade ediyorum.mümkünse tefsir derslerini pdf olarak rica ediyorum.Ve müjdesini verdiğiniz Esma- Hüsna derslerinin yazıya dönüştürülmesi çalışmalarınızı da bekliyorum.size hergün dua ediyorum. Allah sizden razı olsun.

     
    • ekabirweb

      26 Kasım 2014 at 16:11

      Merhaba, Teşekkür ederim duanıza da gönülden âmin diyorum, Allah cümlemizden razı olsun, gayretimizi, muhabbetimizi artırsın. Tefsir derslerinin bugünkü haliyle Word olarak gönderiyorum. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
  35. suat şat

    26 Kasım 2014 at 19:21

    İlginize teşekkür ederim.ayrıca bu kadar titiz bir çalışma yapan isteklere anında cevap veren sizi tekrar kutluyorum.

     
    • ekabirweb

      27 Kasım 2014 at 00:04

      Hayat öyle kısa ki bu tür bilgileri edinmede ihmal edilmemesi gerekiyor görüşünde olduğum için hemen cevaplamaya, bendekini sunmaya çalışıyorum. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       
  36. Afitab

    31 Ağustos 2015 at 21:04

    Kardeşim takdıre şayansın daha ne deyim

     
    • ekabirweb

      31 Ağustos 2015 at 21:45

      Merhaba, teşekkür ederim, Allah..! de yeter 🙂

       
  37. Burak

    30 Mart 2016 at 23:27

    Calismanizdan bolca istifade ediyoruz. Allah razi olsun

     
    • ekabirweb

      31 Mart 2016 at 10:19

      Merhaba, Allah cümlemizden razı olsun, Bu yolda merakını artırsın aklını nuruyla, kalbini muhabbetiyle donatsın inşaAllah. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       

Bir Cevap Yazın

 
