RSS

ESMA ARAŞTIRMALARIM İLE İLGİLİ AÇIKLAMA

26 Şub

Resim1………

          Euzübillahimineşşeytanirracim,

          Bismillahirrahmanirrahim

          Ve kul Rabbi edhılniy müdhale sıdkın ve ahricniy muhrace sıdkın vec’al liy min ledünke sultanen nasıyra. İsra/80)

          De ki; “Rabbim, girdiğim yere sıdk halinde girdir ve çıktığım yerden sıdk ile çıkart. Ledünnünden zafere erdirici bir kudret oluştur bende.

          “Yâ mukallibel kulûb sebbit kalbiy alâ diynike.”

          Ey kalpleri dilediği tarafa döndüren, kalbimi dinin üzere sâbitle!……….

          “Rabbiy zidniy ilmen ve fehmen ve iymanen ve yakıynen sadıka.”

……….Rabbim ilmimi, anlayışımı, imanımı ve sıdk üzere yakînimi çoğalt.

Esma-i Hüsna konusunun gerçekten çok önemi olduğunu biliyorum. Yaratılmış ne varsa ve nasıl davranıyorsa hepsi Allah’ın koyduğu yasalara yani Sünnetullah’a göre ve Allah’ın Esma isimlerinin birer tecellisi olduğunu da biliyorum. Dolayısıyla Esma ül Hüsna gerçeğini sadece bilgi sahibi olmak için değil, bilfiil aktif olarak kullanmak, hem dünya hem ahiret yaşamını kolaylaştırmak özelliğiyle Allah’ın bize sunduğu çok büyük bir nimet olarak görüyorum.

Esma-i Hüsna tekniğini kullanabilmek için iki şeyin daha kesinlikle öğrenilmesi gerekiyor DUA ve ZİKİR. Bunun yanı sıra astrolojik olarak burçlar hakkında bilgi sahibi olursanız özellikle hangi ismin tecellisine ihtiyaç duyduğunuzu daha çabuk tespit edebilirsiniz. Bunu fiilen kendimde ve yakınlarımda deneyerek test ettim, gerçek olduğuna eminim.

Çalışmalarımda konularının uzmanı olarak kabul ettiğim âlimlerimizin ilimlerini paylaşacağım. Kendimden katma gibi bir şeye gerek duymuyorum, çünkü biliyorum ki söylenecek her şey daha önceden söylenmiştir. Ben kendi düşüncelerime paralel olan, benim de benimsediğim, kabullendiğim bilgileri ve  en son temin ettiğim kaynağı belirteceğim. Takip edenlerden hata ve eksikliklerimi hemen bildirmelerini, farklı görüş ve açıklama sahibi olanların da benimle paylaşmalarını rica ediyorum, boyumu ve haddimi aşan bu konuda Allah’yardımcım olsun.

Esma-i Hüsna konusunda bu kadar çok değişken listeler olabileceğini düşünmemiştim. Âlimlerimiz bu 99 sayısının sınırlı, kesin rakam olmadığı, çokluktan kinaye olduğu fikrinde mutabık oldukları için liste konusunda biraz yelpazeyi geniş tuttum, ana kaynak olarak dikkate aldıklarım;

1 – Mustafa İslamoğlu Esma-i Hüsna ders videoları,

2 – Ahmed Hulusi açıklamaları

3 – Sadreddin Konevî Esma-i Hüsnâ şerhi

4 – İmam-ı Gazalî; Esma ül Hüsnâ şerhi.

Bunların yanı sıra Prof. İzzeddin Cemel, Prof. Dr. Suad Yıldırım, Dr. M. Ender Saraç, İbn. Kesir, Kurtubi, Beyhaki, Es Sadî, İbn. Kayyım el Cevziyye, Doç. Dr. İsmail Karagöz, İsmail hakkı Bursevi, İbn. İsa Saruhani, Fatih koyuncu tezinden Bursa’lı Suphi Mehmet ve manzum esma ül hüsna şerhi ve internette bulabildiğim orijinal bilgileri de dikkate alarak devam edeceğim

Oluşturduğum Esma-i Hüsna listesini, ana kaynak olarak ele aldığım 4 âlimimizin listeleri oluşturuyor. Bunlara bir de fiilen uyguladığım ve çok faydalandığım İsmail Hakkı Bursevi’nin işlediği Mürid ismini ilave ettim. Diziliş olarak saydığım 3 âlimimizin dizilimini dikkate aldım. Zaten hemen hemen çoğunun sıralamalarında esas alınan Tirmizi’de geçen hadis listesi olduğu görülüyor, ben de bu listeyi esas alarak devam edeceğim. Tirmizi listesinde olmayan, fakat anlamları yakın olan ve ana kaynak olarak seçtiğim Âlimlerimizin işlediği farklı isimleri liste içinde, olmayanları liste sonuna ilave ederek 137 Esma-i Hüsna’lık bir sıralama takip edeceğim.

Çalışmalarımın büyük yoğunluğu internet kaynaklı sebil bilgilerden oluşmakta, geri kalan ise kendi kütüphanemdeki eserlerden faydalandım. İçeriğinden telif hakkı olanlar var mı bilmiyorum, Telif hakkı olan varsa ve istemiyorsa ilgili kısmı hemen çıkarabilirim. Kendi düşünce ve yorumum kesinlikle yoktur, bir âlim sıfatıyla değil talebe sıfatıyla oluşturmaya çalışıyorum.

Bu çalışmalarımı kendi eksikliklerimi gidermek için yapıyorum. Ayrıca da benim gibi arayış içinde olanlara kolaylık olabilir düşüncesiyle Allah rızası için paylaşacağım. İsteyene tüm bu çalışmaları o günkü haliyle gönderebilirim. Bu konuda ki çabalarımı Allah kolaylaştırsın inşallah, çünkü tek dayanağım Allah, haydi Bismillah.

Not; Bulgularımı haftalık periyodla paylaşmaya devam edeceğim İnşaAllah.

ve ahıru da’vahüm enil Hamdu Lillâhi Rabbil alemiyn. (Yunus/10)

“Yönelişlerinin sonucunda ulaştıkları ise: “El Hamdu Lillâhi Rabb-ül âlemîn = Hamd Rabb-ül âlemîn Allâh’ındır” noktasıdır. }}

 
8 Yorum

Yazan: 26 Şubat 2015 in ESMA ÜL HÜSNA

 

Etiketler: ,

8 responses to “ESMA ARAŞTIRMALARIM İLE İLGİLİ AÇIKLAMA

  1. suat şat

    27 Şubat 2015 at 10:52

    çalışmalarınızı çok yakından ve beğeni ile takip ediyorum.Allah sizden razı olsun.Mustafa İslamoğlu hocamızın tefsir çalışmalarına ilave ettiğiniz Ahmet Hulusi ve Elmalı mealleri ve ek bilgiler tek kelime ile harika .Esma-ül Hüsna derslerini bekliyordum.bu sabah çok güzel bir haberle karşılaştım.sizi tekrar kutluyorum.güzel haber isteyen arkadaşlara bu günkü hali ile gönderebilirim diyorsunuz ben o çalışmayı istiyorum ayrıca her hafta yayınlarınızı takip edeceğim.Allah’a emanet olun

     
    • ekabirweb

      27 Şubat 2015 at 11:31

      Merhaba, Beğendiğinize ve faydalanıyor oluşunuza çok sevindim. Vesile olduğum için Hamd olsun. Allah cümlemizden razı olsun. Boyumu ve haddimi aşan bir işe giriştiğim için de Allah affetsin İnşallah sizlerin dualarıyla kolaylaştırır. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       
  2. AYŞE KOSKA

    28 Şubat 2015 at 18:22

    ALLAH RAZI OLSUN SİZDE RABBİMDEN RAZI OLUN İNŞALLAH RABBİM AHİRET AZZIĞI EYLESİN

     
    • ekabirweb

      28 Şubat 2015 at 18:26

      Merhaba, Allah cümlemizden razı olsun, hepimizin merakını, imanını ve gayretini artırsın İnşaAllah. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       
  3. Halil

    04 Nisan 2015 at 16:15

    Bu güzel çalışmaların için Allah sensen razı olsun güzel İNSAN

    keşke M.İslamoğlu Hocanın 3 ciltlik Kur’an’a Göre Esma-i Hüsna’yı bu sayfada yayımlaya-bilsen
    bizde istifade edsek

     
    • ekabirweb

      04 Nisan 2015 at 16:47

      Merhaba, Allah cümlemizden razı olsun. Mustafa hocamın zaten yayımlanmış 3 ciltlik esma-i Hüsna eseri var onu kullanabilirsiniz. Ben derleme şeklinde bir çalışma yapıyorum. Dikkate aldığım isim sayısı fazla olduğu için nüzule göre gitmeyeceğim. Ama aynı isimleri işlediğinde İnşaAllah hocamın esma-i Hüsna dersleri videolarını yazıya çevirme şeklinde kullanacağım. Allah gayretimizi kavrayışımızı ve yaşamayı kolaylaştırsın İnşaAllah. Esen kalın, Allah’a emanet olun.

       
  4. Mehmet Derviş GÖNÜLER

    21 Mart 2017 at 11:36

    Selam ve dua ile, beyan ettiğiniz üzere esma derslerinin güncel olarak eposta adresime talep edersem hadsizlik mi yapmış olurum acaba? bu güne kadar yayımlanmış esma derslerinin (kopyala yapıştır format olarak hoş görünmediğinden) daha düzenli olması adına mgonuler@yahoo.com veya mgonuler@gmail.com adresine gönderebilir ve devamını da size yük getirmiyorsa gönderebilirseniz bu çalışmaya aktif bir öğrenci olarak beni dahil etmiş, dürtmüş motive etmiş olursunuz. Allah’tan razı olasınız. Muhabbetlerimle…

     
    • ekabirweb

      21 Mart 2017 at 13:34

      Vealeykümselam ve rahmetuhu ve berekâtuhu. Bu güne kadar yayında olanları gönderiyorum. Esen kalın Allah’a emanet olun.

       

Bir Cevap Yazın

 
